Roosimine-sockor

Det är ett tag sedan dessa blev klara (jag gjorde dem till och använde på julafton...), men har inte skrivit något om dem, eller något annat heller för den delen...

Det här var en ny metod för mig, där man endast vill ha mönster på ena sidan av sockan till exempel. Man stickar som vanligt, men låter en tråd (i tjockare garn, eller dubbelt garn) läggas som mönster på utsidan. Enkelt när man fick in tekniken, men ser lite besvärlig ut :)


Jag stickade mina i svart Fabel från Garnstudio. Det röda är också Fabel, enkelt i randningen och dubbelt över blommönstret.

Mönstret hittade jag på ravelry.com, under namnet Roosimine.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

homemadebymadeleine.blogg.se

Bakning, stickning, virkning, annat pyssel

RSS 2.0